Attentie valt in de smaak

“Ieder jaar regelen we een attentie voor onze relaties rond de kerstperiode. Eerder werden er banketletters gebracht en werd er even een praatje gemaakt. Maar vanwege het virus kan dat nu natuurlijk niet. Toch wilde we onze relaties ook dit jaar een leuke attentie geven. Dat hebben we kunnen realiseren door middel van deze Mentos actie. En hoe leuk is het om de attentie voor onze relaties te combineren met ons nieuwe logo!”. Een frisse start voor 2021.


22 december is OVSoftware begonnen met het versturen van de snoeppotten, inclusief ons nieuwe logo en een persoonlijk berichtje voor onze relaties. Er werd een formulier aangemaakt waarin relaties konden aangeven waar ze de snoeppot wilden ontvangen; op kantoor of thuis, aangezien iedereen zo veel mogelijk thuis moet werken. Aan een kant van de snoeppot staat het nieuwe logo van OVSoftware en aan de andere kant staat een QR-code. Via deze code is het mogelijk om een nieuwe lading snoepjes te bestellen van OVSoftware. “Daar gaat natuurlijk een tijdje overheen; hopelijk is het dan mogelijk om tijdens de refill alsnog een praatje te kunnen maken met de relaties. Zo kunnen we toch laagdrempelig met elkaar in contact treden”.


Een van de relaties wie de pot thuis heeft laten bezorgen is Fokkelien Boorsma; zij is Coördinator Marketing & Communicatie bij Kienhuishoving advocaten en notarissen. OVSoftware heeft meerdere werkzaamheden voor Kienhuishoving advocaten en notarissen verricht.

“OVSoftware is cliënt van ons kantoor. Daarnaast organiseren wij binnenkort een gezamenlijk event over blockchain; OVSoftware vanuit de technische kant, wij vanuit de juridische kant”, vertelt Fokkelien.

“Ik vind het altijd leuk om een cadeautje te krijgen. Het betekent dat er aan je gedacht wordt en dat jouw werk voor de gever van belang is. Het voordeel van een pot met snoep is dat meerdere collega’s ervan kunnen genieten en dat jullie logo zichtbaar is; de snoepjes worden opgegeten, maar de pot blijft staan. Het geeft leuk weg, maar ontvangt ook leuk!”

Het begon bij het bestellen van een pallet met de snoeppotten. Daarnaast hebben we 100.000 Mentos snoepjes besteld. Deze zijn stuk voor stuk verpakt met het nieuwe OVSoftware logo. In totaal zijn er 50.000 Mentos snoepjes verdeeld over 220 snoeppotten die verstuurd zijn. De andere 50.000 worden weggegeven als de relaties aangeven dat hun pot leeg is en ze een refill willen hebben. Op deze manier hebben we toch de kans om in de loop van de tijd de relaties toch persoonlijk te kunnen benaderen. Op zaterdag 9 januari is de laatste snoeppot verstuurd.

Judith Taanman, oprichtster van Human Resources Lab, was ook erg enthousiast over deze attentie van OVSoftware: “Vlak voor het nieuwe jaar mocht ik de snoeppot in ontvangst nemen. Ik ben net druk bezig met de inrichting van mijn nieuwe werkhub/HQ dus de pot gaat zeker een mooi plekje krijgen. Superleuke actie!”

blank

“Het geeft leuk weg, maar het ontvangt ook leuk!”

blank




Enkele dagen na het versturen kregen we al reacties over een refill. Hervullen kan te allen tijde, dus vergeet niet om de QR-code aan de achterkant van de snoeppot te scannen!