OVS Portaal is live!

Herinneren jullie dit artikel nog van Robin over zijn stage bij OVSoftware en de OVS Portaal? Wat moest er nog gedaan worden om hem live te krijgen en waren er nog laatste uitdagingen? Dit zijn enkele vragen die wij aan Rune de Groot, product-owner van deze OVS Portaal hebben gesteld.

“Nadat Robin zijn stage met succes heeft afgerond hebben we als doel gesteld om het portaal zo snel mogelijk in productie te krijgen. Er is namelijk nog steeds een grote informatiebehoefte omtrent de kennisgroepen. Welke groepen zijn er binnen OVSoftware? En waar houden zij zich mee bezig? Om dit te realiseren is het portaal eerst goed getest, is de look-and-feel nog verder verbeterd en is het portaal klaargestoomd voor productie”, vertelt Rune.


Hoe staat hij nu inmiddels online?

Voor de hosting maken wij gebruik van de cloud-gebaseerde Azure AppService dienst. Om het portaal af te schermen voor mensen van buitenaf is het portaal gekoppeld aan Microsoft waar mensen met hun OVSoftware-account kunnen inloggen.

Eenmaal op het portaal hebben alle werknemers dus een goed overzicht van welke kennisgroepen er zijn, waar ze op het moment mee bezig zijn en wanneer zij bij elkaar komen. Verder is het mogelijk voor een kennisgroep om nieuwe activiteiten te plannen waarbij geïnteresseerden zich direct kunnen aanmelden en eventueel een bestelling kunnen plaatsen bij een vooraf aangegeven restaurant. Op deze manier heeft de organisator van het evenement direct een overzicht van wie zich heeft aangemeld en wie niet.

Daarnaast is het voor beheerders ook mogelijk om andere, niet aan een kennisgroep gerelateerde, activiteiten te plannen en artikelen te delen. Zo biedt het portaal ook toegang tot de jaarkalenders van alle locaties en andere belangrijke mededelingen binnen de organisatie. Een overzicht van deze activiteiten wordt automatisch gemaild op vrijdagmiddag voor allen die zich op het portaal hebben aangemeld.

Hoe is er op gereageerd en wat vinden collega’s er van?
Als product-owner heb ik het portaal geïntroduceerd bij de kennisgroepbeheerders en andere stakeholders binnen de organisatie. De reacties hierop waren erg positief. Na de introductie heb ik deze groep toegang gegeven tot het beheeronderdeel van het portaal met de vraag of zij de onderdelen waarvoor zij verantwoordelijk zijn konden aanvullen. Inmiddels staan er enkele artikelen op het portaal en is de agenda goed gevuld. 

Heb je nog aanvullingen?
Ik vind het erg leuk om te zien dat de introductie van het portaal direct heeft geleid tot meer activiteit bij de kennisgroepen. Het portaal geeft de kennisgroepen de mogelijkheid om zichzelf te introduceren bij de rest van de organisatie. Deze kennisgroepen bestonden eerder wel, maar er was geen overzicht van welke groepen er waren en bij wie je terecht kunt voor extra informatie.


blank
blank



“Nu kunnen kennisgroepen zich op de kaart zetten en is dit de perfecte mogelijkheid om meer deelnemers te vinden en direct meer kennis te delen binnen de organisatie,” aldus Rune. 

blank

Wil je meer weten over de kennisgroepen? Lees het hier!