+31 (0) 53 30 33 600       

Beheer en onderhoud 

Met veel van onze klanten werken wij al jaren samen. Zij vinden het prettig om zaken met ons te doen vanwege onze Nederlandse roots en nuchtere ‘niet-praten-maar-poetsen-mentaliteit’. Ze kunnen terugvallen op vestigingen bij hen in de buurt en weten dat wij volledig op de hoogte zijn van de meest recente Nederlandse wet-, regelgeving en veiligheidsvoorschriften. Dat we daarnaast zowel qua techniek als qua branche dezelfde taal spreken, maakt samenwerken eenvoudig, efficiënt en vertrouwd. Stuk voor stuk aspecten die een belangrijke rol spelen wanneer je het beheer en onderhoud van je ICT-middelen uitbesteedt. 

Afwegingen voor uitbesteding van beheer en onderhoud

ICT is een belangrijke succesfactor voor elk bedrijf of organisatie, maar behoort in de meeste gevallen niet tot de kerntaken. Doordat ICT-vraagstukken complexer worden, kiezen steeds meer organisaties ervoor om het beheer van hun ICT-omgeving geheel of gedeeltelijk uit te besteden. Klanten zoeken (business) continuïteit en zekerheid. Hoe zorg je daarvoor ondanks terwijl  technologische ontwikkelingen supersnel gaan, cyberbedreigingen aan de orde van de dag zijn en wet- en regelgeving continu worden aangepast. ICT-vraagstukken zijn heel divers en vragen om brede kennis en kunde. Het is bijna onmogelijk voor interne ICT-afdelingen om zich op een goede manier met al deze zaken bezig te houden. Daarbij wil je investeren in een toekomstvaste oplossing die nu, maar ook in de toekomst optimaal en schaalbaar je processen ondersteunt. Beperkte resources kunnen de continuïteit van applicaties in gevaar brengen, maar hoe vaak komt het niet voor dat slechts één persoon beschikt over de kennis van een systeem? Dit brengt, zeker in het geval van bedrijfskritische applicaties, grote risico’s met zich mee. Hoge kosten om de ontstane problemen op te lossen, maar ook de kosten van productieverlies en imagoschade, die vele malen hoger kunnen zijn.

Uitbesteding van beheer en onderhoud van softwareapplicaties en IT-infrastructuur biedt je een aantal voordelen. Benodigde capaciteit en kennis is op afroep beschikbaar. Op basis van duidelijke Service Level Agreements (afspraken over ondersteuning en afhandelingssnelheid) hoef je je geen zorgen te maken over beveiliging en up-to-date zijn van je applicaties en infrastructuur. De eigen IT-afdeling kan zich richten op het optimaliseren en automatiseren van interne processen en het ondersteunen van de medewerkers bij het goed inzetten van beschikbare ICT-middelen. 

Hoe kunnen we jou helpen bij ICT-beheer en -onderhoud? We kijken graag samen naar de mogelijkheden!

blank

Zo ervaren onze klanten ‘Ontzorgd beheer en onderhoud’

Salades produceren en maatwerksoftware maken: het is allebei topsport

Johma bereidt al sinds 1968 de lekkerste koelverse salades. Remco Rijsenbrij, Directeur Operations bij Johma, vertelt over de uitdagingen die de afdelingen die onder zijn verantwoordelijkheid vallen, elke dag het hoofd bieden. De ondersteunende systemen hiervoor worden samen OVSoftware continu vervolmaakt en beheerd. Alles om de consument te blijven verrassen met nieuwe en kwalitatief hoogstaande producten.


Afwegingen en voordelen van uitbesteden van beheer en onderhoud

  • Voordelen

    + Business continuïteit & zekerheid zonder verlies van interne mankracht.
    + Toepassing van de beste, meest relevante technologieën voor uitdagingen die zich voordoen.
    + Altijd de juiste resources en specialismen op aanvraag beschikbaar.
    + Beveiliging en actualiteit van applicaties en infrastructuur gegarandeerd.

  • Afwegingen

    • Hoeveel tijd is je organisatie kwijt aan onderhoud en beheer?
    • Hoe complex zijn / worden de systemen die moeten worden onderhouden?
    • Beschikken we over de juiste kennis en ervaring?
    • Voldoen we (nog steeds) aan alle wet- en regelgeving?

OVSoftware Ontzorgd Beheer – beheer en onderhoud in vertrouwde handen

Beheer en onderhoud heeft tot doel het actief waarborgen van de beschikbaarheid en juiste werking van de software. Daarnaast dienen op verzoek aanpassingen te worden gerealiseerd die voortkomen uit (externe) wijzigingen en/of gewenste nieuwe functionaliteiten. 

blank

Wij beheren en onderhouden niet alleen softwareoplossingen en IT-infrastructuren die we zelf hebben ontwikkeld, maar ook die van derden. We maken daarbij gebruik van intelligente monitoring om te kunnen ingrijpen vóórdat er zich daadwerkelijk problemen voordoen. Wanneer beheer en onderhoud van applicaties van derden door ons worden overgenomen, doen we dat met een bewezen effectieve aanpak waarbij we via een applicatiescan de aandachtspunten en risico’s in kaart brengen. Zo weet de klant precies wat de status van zijn applicatie is en weten wij wat wij in beheernemen.

Wil je meer weten over onze aanpak?

 

Het beheer en onderhoud dat je aan ons uitbesteed, wordt uitgevoerd door een ervaren team vanuit een van onze vestigingen in Nederland. Onze standaard aanpak is erop gericht dat we continu werken aan de kwaliteit van de software en we ervoor zorgen dat de kennis van het systeem bij meerdere personen binnen het team wordt geborgd. De afspraken die we met je maken over de manier waarop beheer en onderhoud wordt uitgevoerd leggen we vast in de vorm van een duidelijk Service Level Agreement die verder worden uitgewerkt in werkafspraken. Als klant krijg je toegang tot onze service desk die telefonisch benaderbaar is of door het loggen van een support ticket in ons ticketingsysteem. Elke klant krijgt een eigen servicemanager toegewezen die de servicerapportage bespreekt en de gewenste werkzaamheden afstemt. Op deze manier blijf je ook bij het uitbesteden van beheer en onderhoud altijd in controle en weet je op elk moment precies wat de status van elke applicaties of omgeving is.

 


blank
blank
blank
blank
blank
blank
blank

Klanten voor wie wij beheer en onderhoud uitvoeren 

Wij voeren voor diverse klanten preventief-, correctief, perfectief-, adaptief- en additief-onderhoud uit.
 

 

Hoe kunnen we jou helpen bij ICT-beheer en -onderhoud? We kijken graag samen naar de mogelijkheden!

Contact

Wil je meer informatie over OVSoftware?
Neem dan contact op.

Werken bij OVSoftware

Wil je meer weten over onze bedrijfscultuur en vacatures?
Bekijk dan onze werken bij pagina

Branches

Wil je meer weten over de branches waarbinnen OVSoftware actief is?
Bekijk de branches.

Referenties & Projecten

Lees hier klantreferenties en door OVSoftware begeleide lopende en afgeronde projecten waar wij trots op zijn.

Over ons

OVSoftware is één van de eerste softwarebedrijven van Nederland.
Lees meer over ons.

Volg ons op