+31 (0) 53 30 33 600       

Inbound Vendor Management Inventory (I-VMI)


Inbound Vendor Management houdt rekening met variabelen bij toeleveranciers zoals minimale bestelhoeveelheden, levertijden (bijvoorbeeld afhankelijkheid van omsteltijden machines, transporttijden) en dergelijke. Het optimaliseren van het I-VMI gebeurt op basis van actuele forecast en opdrachten van klanten, waardoor je kosten van onnodige voorraden kunt voorkomen.

  • Kunnen jouw leveranciers voldoende meebewegen met je flexibele vraag?
  • Hoe vaak krijg je extra kosten in rekening gebracht vanwege aanvullende transporten of omsteltijden van je leveranciers?

 

 


Zet bovenstaande je aan het denken? Onze specialisten bespreken graag wat de voordelen zijn van de inzet van moderne, bewezen technologie. Neem via deze link contact met hen op.


OPC – Inbound Vendor Management Inventory (I-VMI)

I-VMI software zorgt ervoor dat op basis van de forecast en planning van het productiebedrijf automatisch bestellingen worden geplaatst bij de leveranciers. Dit vraagt om een goede uitwisseling van voorraadmutaties en planning, maar resulteert in optimalisatie van de binnenkomende goederenstroom en dus in kosten. De features zijn op veel punten vergelijkbaar met die van de VMI software met het verschil dat nu de afnemer verantwoordelijk is en niet de leverancier.

Features van Inboud VMI software:

  • Toeleveringsketen synchronisatie – De meest elementaire functie van een door de koper beheerd inventarissysteem is de synchronisatie van zijn planning met de toeleveringsketen om automatisch toelevering te krijgen van goederen die nodig zijn voor een efficiënte productie.

  • Verwerving van leveranciersgegevens – Inbound VMI software vereenvoudigt en automatiseert het proces van het verkrijgen van de status van beschikbare goederen bij leveranciers door ze automatisch te verwerven en de kwaliteit ervan te verifiëren.

  • Rapporten over productactiviteit – Inbound VMI software kan op basis van de productieplanning tijdig en automatisch bestellingen plaatsen bij leveranciers.

  • Analyse van activiteiten – Gebruikers zien in één oogopslag of leveranciers in control zijn van doorgevoerde bestellingen en kunnen zich concentreren op de uitzonderingen.

Voordelen

Reduceren van eigen magazijnvoorraden. Altijd en overal inzicht in voorraden bij leveranciers. Automatisch rekening houden met productie- en levertijden. Wil je weten wat ervoor nodig is om deze voordelen in jouw bedrijf te realiseren? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

Contact

Wil je meer informatie over OVSoftware?
Neem dan contact op.

Werken bij OVSoftware

Wil je meer weten over onze bedrijfscultuur en vacatures?
Bekijk dan onze werken bij pagina

Branches

Wil je meer weten over de branches waarbinnen OVSoftware actief is?
Bekijk de branches.

Referenties & Projecten

Lees hier klantreferenties en door OVSoftware begeleide lopende en afgeronde projecten waar wij trots op zijn.

Over ons

OVSoftware is één van de eerste softwarebedrijven van Nederland.
Lees meer over ons.

Volg ons op