+31 (0) 53 30 33 600
Cadeautje OVSoftware

Het thuiswerken van Maylou Laconi

Door het coronavirus zijn de meeste mensen genoodzaakt om thuis te werken. Iedereen doet dit op zijn eigen manier. Daarom is het leuk om een kijkje te nemen in de manieren van thuiswerken van verschillende collega’s. Deze week hebben we een paar vragen gesteld aan Maylou Laconi, Lead Recruitment en (arbeids) Marketing Coördinator bij OVSoftware.

Hoe is het werk voor jou nu je thuis moet werken? 

Door mijn combi functie als Recruitment en (arbeids)Marketing Coördinator heb ik gelukkig genoeg werk te doen. Als recruiter moet ik mijn werk natuurlijk wel wat aanpassen; gesprekken voer je nu online in plaats van live op kantoor. IT’ers zijn in deze tijden goed bereikbaar, maar een overstap naar een ander bedrijf in deze periode is ook niet ideaal. Je voert hierdoor wat meer oriënterende gesprekken. Zodra het weer wat ‘normaler’ gaat worden heb ik ze hopelijk alvast enthousiast gemaakt over OVSoftware! Aan de (arbeids)marketing kant heb ik o.a. gewerkt aan het uitrollen van een refresh van ons logo, website aanpassingen gedaan en de online zichtbaarheid door campagnes online op social en niche kanalen gewoon door te laten gaan.

Hoe houd je goed contact met je collega’s?

Het contact houd ik goed door regelmatig te bellen, facetimen of te ‘teamen’ met collega’s zowel voor een gezellig praatje als met een geplande online vergadering.  Waar ik normaliter op kantoor even langs mijn collega’s liep om wat te vragen doe ik dat nu vaker telefonisch. Ik ga niet snel even een mailtje sturen want dan is het persoonlijke contact minder. Daarnaast heb je met bellen natuurlijk sneller je antwoord en kun je weer verder.

Hoe worden de meetings/vergaderingen gehouden en werkt dit ook goed?

Wij werken met Microsoft Teams en dat gaat eigenlijk hartstikke goed. Je kunt elkaar goed zien en verstaan. Daarnaast kun je je scherm delen en kun je documenten opslaan. Fijn dat dit op afstand goed werkt.

We hebben gisteravond onze maandmeeting, die wij gewoonlijk elke 1e donderdag van de maand op kantoor hebben, online via ‘Teams’ gedaan. Het was erg leuk om je collega’s te zien werken vanuit huis op zolder, aan hun keukentafel, ingericht kantoor of in de ‘bezemkast’. Het nadeel van Teams was wel dat je maar een paar collega’s in beeld zag. We waren toch met ruim 40 ingelogd. Degene die niet aan het woord waren zag je dan ook niet. De volgende keer gaan we de online meeting wellicht via een ander platform doen, maar voor nu was dit goed te doen. Ook omdat we vooral een scherm moesten delen met informatie ging dit prima. Na afloop van de maandmeeting bleven er nog zo’n 15 collega’s hangen in de chat en hebben we nog verder online geborreld.  We werden ‘gevoed’ door een pakketje die wij thuis hadden ontvangen met daarin een speciaal biertje, kaas en lekkere nootjes.

Hoe structureer jij je werkdag goed nu iedereen thuis is

Mijn werkdag begint al vroeg, namelijk om 06.00 uur. Ik doe dat zo vroeg, omdat ik gewend ben om rond deze tijd in de auto te stappen naar mijn werk. Nu heb ik geen reistijd en kan ik deze tijd alvast nuttig besteden. Ik heb 2 kinderen (8 en 10) die ook nog wel wat aandacht vragen tussendoor en voordat ze wakker worden heb ik al flink wat werk kunnen verzetten, ideaal! Mijn man werkt ook thuis dus we verdelen de boel hier in het huis(houden). Op sommige dagen vind ik het wel pittig, ik heb dan namelijk 3 functies; werknemer, moeder en schoonmaakster, want ook die komt in deze tijden voorlopig niet.

Wat zijn de voor en nadelen voor jou in je werk/privé?

Als ik terugkijk op de afgelopen periode ben ik vooral bewuster geworden van hoe gehaast ik soms door het leven ga. Daarom koester ik de momenten met de kinderen en mijn man thuis. Normaliter skip ik vaak de lunch op kantoor, omdat ik dan altijd vaak nog net even iets af moet maken. (Heel slecht ik weet het..)
Nu neem ik bewust middagpauze en zitten we samen aan de eettafel.
We bespreken hoe de ochtend is geweest en kletsen gewoon fijn even samen. Daarna gaat iedereen weer aan het werk. Verder mis ik mijn etentjes en borrels samen met vrienden. Mijn goede voornemens voor als ik weer terug aan het werk ga op kantoor; vaker lunchen of wandelen met collega’s en thuis genieten van de kleine dingen in een wat mindere versnelling!

Heb jij vragen over het thuiswerken bij OVSoftware? Neem dan contact met ons op!

 

Contact

Wil je meer informatie over OVSoftware?
Neem dan contact op.

Werken bij OVSoftware

Wil je meer weten over onze bedrijfscultuur en vacatures?
Bekijk dan onze werken bij pagina

Branches

Wil je meer weten over de branches waarbinnen OVSoftware actief is?
Bekijk de branches.

Referenties & Projecten

Lees hier klantreferenties en door OVSoftware begeleide lopende en afgeronde projecten waar wij trots op zijn.

Over ons

OVSoftware is één van de eerste softwarebedrijven van Nederland.
Lees meer over ons.

Volg ons op