+31 (0) 53 30 33 600
Thuiswerken Jeroen

Het thuiswerken van Jeroen (manager operations)

Hoe is het werk voor jou nu je thuis moet werken?

Lastig en handig tegelijk. Lastig natuurlijk omdat je gewend bent om mensen ‘live’ te spreken en op die manier ook vaak meer hoort dan wat er op de agenda staat (overigens zonder dat ik die vaak heb…). Maar aan de andere kant is het natuurlijk erg makkelijk om gebruik te kunnen maken van de tools die we toch al hadden en op die manier het werk wel gewoon door kan gaan. Je sluit bijvoorbeeld nu ook veel makkelijk aan bij een overleg in Den Haag omdat het nu niet meer uitmaakt waar iedereen zit.

Hoe houd je goed contact met je collega’s?

Op verschillende manier, ligt een beetje aan de situatie en het onderwerp. Zo ga ik heel af en toe naar kantoor voor een regulier overleg over de (algemene) stand van zaken. Er komen dan toch sneller andere onderwerpen voorbij die je niet op de agenda stonden, maar zeker niet onbelangrijk zijn. In een video meeting is het toch vaak wat meer gericht op dat ene onderwerp maar daarmee wel heel efficiënt (en intensief).

Daarnaast nog steeds veel telefonisch, maar dat was al redelijk zo voordat we met z’n allen thuis zaten. De meeste mensen werken voor onze opdrachtgevers en daarmee niet op dezelfde locatie. En uiteraard via de video optie van teams, het is ook goed om elkaar te zien, ook al komt er dan af en toe een ander gezinslid even in beeld…

Hoe worden de meetings/vergaderingen gehouden en werkt dit ook goed?

Dit doen we in Teams en dat werkt erg prettig. Incidenteel gebeurde dat ook al omdat mensen wel vaker op andere locaties aan het werk waren, maar nu weten we niet beter.

Met een grote groep doen we dat ook, zoals bij onze maandmeetings, maar omdat dit voor groot deel toch ‘zenden’ is, vind ik dat wel lastig. Normaal is er toch interactie met het publiek, nu is het toch een beetje alsof je voor een lege zaal aan het presenteren bent. Ik probeer dat nu in te vullen door er toch wat meer quiz-achtige onderdelen tussendoor te gooien.

Hoe structureer jij je werkdag goed nu iedereen thuis is?

Het scheelt dat bij ons ‘iedereen’ alleen mijn vrouw en ik zijn. De structuur zit vooral in de werkplekken op een andere verdieping (anders ga je zo door elkaar praten over hele andere onderwerpen) en de lunchpauze die we bijna altijd wel gebruiken om even door de buurt te wandelen. De kat en de konijnen trekken zich verder erg weinig van ons aan…

Wat zijn de voor en nadelen voor jou in je werk/privé?

Grote voordeel is natuurlijk het gebrek aan reistijd en de tijd je je daarmee wint. Hoewel dat voor mij ook altijd wel een moment was om te schakelen van privé naar werk en andersom en ik het daarom niet zo erg vind om even in de auto te moeten zitten. Behalve dan met mijn vorige auto, maar dat is weer een heel ander verhaal 😊.

En het voordeel weegt voor mij zeker niet op tegen het nadeel, echt contact met je collega’s. Dat mis ik namelijk wel heel erg en met mij volgens mij nog veel meer mensen.

Voor meer informatie over OVSoftware, neem contact op!

Contact

Wil je meer informatie over OVSoftware?
Neem dan contact op.

Werken bij OVSoftware

Wil je meer weten over onze bedrijfscultuur en vacatures?
Bekijk dan onze werken bij pagina

Branches

Wil je meer weten over de branches waarbinnen OVSoftware actief is?
Bekijk de branches.

Referenties & Projecten

Lees hier klantreferenties en door OVSoftware begeleide lopende en afgeronde projecten waar wij trots op zijn.

Over ons

OVSoftware is één van de eerste softwarebedrijven van Nederland.
Lees meer over ons.

Volg ons op